זכות ערעור על תביעה שהטיפול בה התעכב לתקופה ארוכה באשמת התובע

ב-29.1.2012 ניתן בבית משפט השלום בת"א, פסק דין (ו"ע 13081-09-10 דדלון נ' הרשות) שעסק בתביעה אשר הטיפול בה התעכב למספר שנים משום שהתובע השתהה במשלוח המסמכים שנדרשו לגבי להוכחת תביעתו.
מדובר בתביעה לקצבה לפי חוק נכי רדיפות הנאצים שהוגשה לראשונה למשרד האוצר בשנת 2000, כאשר בשנת 2001 נדרש התובע להוכיח את הנכויות הרפואיות שלו ולהביא עדויות להוכחת תביעתו כשנאמר לו שאי קבלת המבוקש תעכב את המשך הטיפול בתביעתו. התובע לא הגיב לפנייה והמסמכים הרפואיים נשלחו למשרד האוצר רק בשנת 2009. בשנת 2010 נדחתה התביעה.

התובע ביקש לערער עליה בפני בית המשפט, אולם מנגד נטען כי יש למחוק את הערעור שלו על הסף כיוון שלא פעל במשך שנים להשלמת תביעתו. בית המשפט פסק, כי למרות העיכוב הארוך שנעשה מצד התובע, הרי שלפי החוק "אין למנוע ממנו השלמת התביעה גם בחלוף מספר שנים. הרלבנטיות של השיהוי היא לעניין מועד תחילת תשלום התגמולים, אם ייקבע שהוא זכאי להם."

אזהרה: המידע נועד למטרות מידע והגברת מודעות לזכויות הניצולים בישראל ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף להם ו/או המלצה לנקיטת אמצעים ו/או הימנעות מהם. המידע להלן איננו כולל את מלוא היקף הסוגיות המשפטיות או הנסיבות האישיות השונות שהיו רלבנטיות לפסקי הדין האלו ואשר עלולות שלא להתאים לנסיבותיהם האישיות של קורבנות אחרים של רדיפות הנאצים. משום כך מומלץ לפנות לייעוץ משפטי או לרשות המוסמכת לפני ביצוע פעולה כלשהי בהסתמך על מידע זה. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקורא וכל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריות המסתמך ועל דעתו בלבד.