חודשה האפשרות לקבל החזר כספי מהקרן לרווחה

07
הבקשות נוגעות לנרדפי נאצים
הקרן לרווחה פרסמה היום (א' 7.4.13), כי החל ממחר ניתן יהיה שוב להגיש בקשה למענק אישי (החזר כספי) המיועד לנרדפי נאצים העומדים בתנאים הבאים:
א. חיו תחת הכיבוש הנאצי בתקופת מלחמת העולם השנייה ושעברו את התקופה בגטאות, מחנות ריכוז או במסתור, תוך סיכון חיים או שחיו בארצות שהיו גרורותיה של גרמניה הנאצית כמו רומניה, צרפת, לוב, טוניס, איטליה והונגריה וסבלו מרדיפות הנאצים. וכן, מי שברחו משטח הכיבוש: מגרמניה אחרי 1933, מאוסטריה אחרי 1938, ומיתר הארצות אחרי פרוץ המלחמה והכיבוש עד ליום 8.5.1945 .
ב. עברו לפחות 24 חודשים מיום הגשת הבקשה האחרונה לקרן.
ג. הכנסותיו החודשיות של מגיש הבקשה אינן עולות על 8,392 ₪ ברוטו לחודש (כולל רנטה ופנסיה מחו"ל) – הגדרת נזקק-נצרך לפי האוצר נכון ל- 1.10.2012.

עוד פורסם כי המענק האישי (החזר כספי), ניתן כנגד קבלות מקור בלבד מהשנתיים האחרונות סה"כ המענק המרבי להחזר – הוא עד 4000 ש"ח.
כמו כן פורסם כי מטרות עבורן ניתן לקבל מענק אישי הינן כלדהלן:
א. רכישת מכשיר שמיעה- יש לצרף הוכחה כי מוצו זכויותיו של הפונה במסגרת סל הבריאות באמצעות קופות החולים.
ב.טיפולי שיניים – לא יתקבלו העתקי קבלות עבור טיפולי שיניים שנעשו בקופות חולים ומרפאות פרטיות.
ג.רכישת משקפי ראיה – ניתן לקבל החזר בגין זוג משקפיים מסוג מולטיפוקל אחד, או משקף לרחוק ומשקף לקרוב. קבלות מאופטיקה הלפרין חובה לשלוח כולל ספח קופה.
ד. נעליים אורטופדיות – ניתן לקבל החזר בגין זוג נעליים אורטופדיות אחד בלבד לכל שנה. יש לצרף אישור ספק כי הרכישה בוצעה בגין נעליים אורטופדיות.
ה. רכישת ציוד רפואי/שיקומי (כולל מוצרי ספיגה) – קבלות לציוד רפואי ושיקומי אשר נרכש עבור הפונה ואינן על שמו, יש לצרף המלצה רפואית או סיכום רפואי המעיד על כך שאין באפשרות הפונה לרכוש את המוצר בעצמו והצהרת הרוכש המעידה כי הרכישה הינה עבור מגיש הבקשה .
ו. עזרים אורטופדיים (כולל תיקון ציוד רפואי וחלקי חילוף).
ז. טיפול רפואי: החזר בגין השתתפות עצמית בטיפולים רפואיים, טיפולים אלטרנטיביים בקופת חולים, לא כולל תרופות וזריקות.
ח. החזר בגין דמי מנוי לחברה המעניקה שירותי משדר קרדיאלי (בהמלצת רופא מקופת חולים)/ ט. נסיעות לטיפולים חוזרים לחולים אונקולוגים ודיאליזה בלבד (יש לצרף אישור רפואי ואישור על גובה ההחזר מקופת החולים).
י. תשלומים עתידיים החורגים משנת הכספים הנוכחית ( 2013) לא יאושרו.
בנוסף לכך פרסמה הקרן את ההדגשים הבאים:
– הגשת בקשה למענק אישי (החזר כספי) אינה מהווה כל התחייבות מצד הקרן למתן החזר מלא או חלקי.
– לא ניתן לקבל החזרים בגין רכישת תרופות:
• ביצוע התשלום להחזרים מותנה בהעברת הכספים מהאוצר לקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל.
• האפיק יפתח מאפריל 2013 לפרק זמן מוגבל, כנראה עד סוף אוגוסט 2013 .

טופס בקשה למענק אישי המעודכן לשנת 2013 ניתן להוריד מהאתר של הקרן בכתובת הבאה – http://k-shoa.org/_Uploads/dbsAttachedFiles/tofesmanak042013.pdf

אזהרה: המידע נועד למטרות מידע והגברת מודעות לזכויות הניצולים בישראל ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף להם ו/או המלצה לנקיטת אמצעים ו/או הימנעות מהם.
המידע יכול להשתנות עקב נסיבותיו המיוחדות של כל מקרה שלא נכללו בסקירה והחלטות חדשות של אותה הקרן.
המידע להלן איננו כולל את מלוא היקף הסוגיות המשפטיות או הנסיבות האישיות השונות שהיו רלבנטיות לפסקי הדין האלו ואשר עלולות שלא להתאים לנסיבותיהם האישיות של קורבנות אחרים של רדיפות הנאצים. משום כך מומלץ לפנות לייעוץ משפטי או לרשות המוסמכת לפני ביצוע פעולה כלשהי בהסתמך על מידע זה. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקורא וכל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריות המסתמך ועל דעתו בלבד.