ניצולי שואה יקבלו 10 מיליון דולר בכספי סיוע ממענק קרן ויינברג

ביולי 2010 – הודיע יו"ר ועידת התביעות, יוליוס ברמן, שוועידת התביעות תקבל מענק של 10 מיליון דולר, על פני חמש שנים, מקרן הארי וג'אנט ויינברג על מנת לספק סיוע חירום לניצולי שואה בצפון אמריקה.
קרן סיוע החירום לניצולי שואה ע"ש ויינברג תממן מגוון שירותי חירום לניצולי שואה יהודים, כולל ציוד רפואי ותרופות, טיפולי שיניים, תחבורה, מזון וסיוע ביתי קצר טווח.
"מבחינת ועידת התביעות זהו כבוד לעבוד ביחד עם קרן ויינברג על מנת לתת מענה לצרכים הגוברים של ניצולי השואה היהודים הקשישים", אומר ברמן. "מדי יום, נאלצים ניצולי שואה דלי אמצעים להתמודד עם עלויות הדיור, התרופות, המזון, וצרכים חיוניים אחרים שהם לא תמיד יכולים לעמוד בהם. אנו מקווים שנדיבותה וחזונה של קרן ויינברג תסייע לתמוך בגיבורי העם היהודי האלה".

גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות העולמי, אמר, "ניצולי השואה היהודים המזדקנים שננטשו על ידי העולם בצעירותם, חייבים לדעת היום, בשנותיהם האחרונות, שיש מי שזוכר אותם ודואג להם. ועידת התביעות אסירת תודה לקרן ויינברג על ההכרה בצורכיהם הבסיסיים של ניצולי שואה רבים כל כך, ועל מתן הסיוע. ביחד, אנו חייבים להמשיך לשאת בצו המוסרי ולהבטיח שקורבנות השואה יחיו את שנותיהם האחרונות בצורה ההולמת את האומץ וכושר העמידה שהוכיחו בסבלם הרב".

ועידת התביעות תיישם את חלוקת הכספים מקרן ויינברג ותחלקם לסוכנויות המספקות שירותים לניצולי שואה בכל רחבי ארה"ב וקנדה. לכל סוכנות ישנה ועדה מייעצת שבה ניצולי שואה העוברים על הפניות הפרטניות לסיוע.
עבור שנת 2010, ועידת התביעות הקצתה בסה"כ כ-200 מיליון דולר לצורך סיוע לניצולי שואה ב-46 מדינות ברחבי העולם. לאור העובדה שמקורות המימון מהשבת רכוש הולכים ופוחתים, ועידת התביעות הציבה לעצמה כקדימות להשיג כספים נוספים על מנת לספק לניצולי השואה שירותים חיוניים.
"קורבנות השואה המזדקנים זקוקים לסיוע על מנת לספק את צורכיהם הבסיסיים במחסה, מזון וטיפול רפואי", אמרה רחל מונרו, נשיאת קרן הארי וג'אנט ויינברג. "מענק סיוע החירום צפוי לספק סיוע לכל הפחות ל-10,000 ניצולי שואה המתגוררים בעוני בצפון אמריקה. קרן ויינברג מחייבת לכבד את הגברים והנשים האמיצים האלה, שזכרונותיהם משמשים כיום לחינוך הדורות הבאים."