אירוע הוקרה לוועידת התביעות בו ציינה הכנסת 65 שנות תמיכה בניצולי שואה

באירוע הוקרה לוועידת התביעות  ציינה הכנסת 65 שנות תמיכה בניצולי שואה

 ביום שלישי, ה 27 ביוני קיימה הכנסת אירוע הוקרה לוועידת התביעות, לציון 65 שנה לתמיכתו של הארגון בניצולי השואה בישראל.

באירוע השתתפו שרי ממשלה, חברי כנסת ודיפלומטים זרים, בהם שר הבריאות יעקב ליצמן, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, סגן יו"ר הכנסת חה"כ יצחק וקנין, חה"כ אלעזר שטרן, חה"כ אבי דיכטר, חה"כ שולי מועלם, שגריר גרמניה בישראל קלמנס פון גטצה, קולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, ראשי ארגוני סיוע לניצולים וניצולי שואה.

תעודות הוקרה הוענקו על ידי יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, חה"כ אלי אלאלוף, לנשיא ועידת התביעות יוליוס ברמן, מנכ"ל הארגון גרג שניידר וסגן הנשיא לישראל שלמה גור.

ישראל, בה חיים יותר מ-190 אלף ניצולי שואה, היא בעלת אוכלוסיית הניצולים היהודים הגדולה ביותר בעולם. זוהי אוכלוסייה מזדקנת בעלת צרכים מיוחדים ההולכים וגדלים. תרומות ועידת התביעות, בנוסף לטיפול בניצולי השואה, שיפרו את מערך הטיפול הגריאטרי והרפואי לכלל הקשישים בישראל.

"אין כמעט בית חולים בישראל שאין בו מחלקות ששופצו על ידי ועידת התביעות," אמר השר ליצמן. "הכסף שניתן על ידי ועידת התביעות שיפר לאין שיעור את השירות שמקבלים החולים, בעיקר ניצולי השואה, וסייע לשיפור תפקודם. ועידת התביעות עשתה דבר שהיא עצמה לא יכולה להעריך עד כמה הוא מציל ומסייע להאריך את חייהם של החולים."

"מדינת ישראל היא המקום היחיד בעולם שבו בחרה ועידת התביעות להשקיע בתשתיות," אמר חה"כ אלאלוף. "סייעתם לשיפור התשתיות הבריאותיות של מדינת ישראל ומגיעה לכם על כך תודה. בזכות תרומה זו, מורשת הוועידה תישאר לדורי דורות."

בארבעת העשורים האחרונים העבירה ועידת התביעות כ -1.38 מיליארד דולר למימון שירותי בריאות ורווחה לניצולי שואה בישראל, כולל:

  • 940 מיליון דולר למימון שעות סיעוד ביתי לעשרות אלפי ניצולים
  • 109 מיליון דולר לשיפוץ, שדרוג והקמת מחלקות חדשות ב-18 בתי חולים כלליים וגריאטריים
  • 155 מיליון דולר הועברו לשיפוץ והקמת בתי אבות ברחבי הארץ ולבניית בתי אבות ב-63 קיבוצים
  • 42 מיליון דולר הועברו לבניית דיור מוגן ב-22 ערים, מנהריה בצפון עד באר שבע בדרום
  • 41 מיליון דולר הועברו ל-107 מרכזי יום, בהם ניצולי שואה מקבלים ארוחות, נהנים מחברה ומפעילויות תרבות

"סייענו בטיפול בעשרות אלפי ניצולי שואה ותרמנו לחיזוק מדינת ישראל המודרנית, ואנו מותירים אחרינו מורשת של טיפול וסיוע חיוני ובסיס לעתיד," אמר נשיא ועידת התביעות יוליוס ברמן באירוע. "השותפות בין ועידת התביעות ומדינת ישראל, אשר נבנתה במהלך 65 השנים האחרונות, תימשך, כל עוד ניצולי השואה זקוקים לה."

גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות הוסיף "ניצולי שואה אלו, גיבורי השואה, מזדקנים. אנו נמצאים בפרק האחרון של עבודתנו זו. זוהי העבודה החשובה והמשמעותית ביותר שעשינו עד כה והזמן שנותר כדי לסייע לאלו הזקוקים נואשות לעזרתנו מוגבל. אנו נמשיך לפעול על מנת שניצולי השואה הקשישים יחיו בכבוד ובנוחות ויקבלו את כל הסיוע לו הם זקוקים."

ועידת התביעות מייצגת את יהדות העולם במשא ומתן על פיצויים והשבת רכוש עבור קורבנות רדיפות הנאצים ויורשיהם. היא מנהלת את כספי הפיצויים, משיבה רכוש יהודי ללא דורש ומעבירה כספים למוסדות המעניקים שירותי רווחה לניצולי השואה ולחינוך, תיעוד וחקר השואה.